Λαμβάνοντας μια άμεσα δημοκρατική και κοινωνικο-κατασκευαστική προσέγγιση για την εγκαθίδρυση της σχέσης εκπαιδευτικού-εκπαιδευομένου και των εκπαιδευομένων μεταξύ τους, προτείνουμε ότι μια διδακτική στρατηγική που βασίζεται στις αρχές ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού είναι ένας ουσιαστικός τρόπος για να ενεργοποιηθεί το δομημένο περιβάλλον διάλεξης σχετικά με τα θέματα της συνειδητοποίησης της δυναμικής της εξουσίας, των ασφαλών και μη ασφαλών στοιχείων της συνύπαρξης, της αναγνώρισης του αγώνα και της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις πολλαπλές διακρίσεις.
Σχεδιασμένο σε πρώτη φάση για να διευκολύνει την κατανόηση των ουσιαστικών πληροφοριών από τους εκπαιδευόμενους, το επιτραπέζιο παιχνίδι θα επιτρέψει επίσης στους εκπαιδευτικούς να αποσπάσουν αντιδράσεις στη διαδικασία, οι οποίες χρησιμεύουν ως διδακτικά σημεία σχετικά με τη θεωρία και την πρακτική της κοινωνικής έρευνας και ιδιαίτερα σχετικά με τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος.
Το ζήτημα της δομής και της δράσης, ή της εξατομίκευσης και της κοινότητας, υπήρξε το κεντρικό μέλημα τόσο των κλασικών όσο και των σύγχρονων μελετητών της κοινωνίας (A.Coco, 2001) . Ωστόσο, είναι διαβόητα δύσκολο να εξηγηθούν τέτοιες έννοιες στους εκπαιδευόμενους και ακόμη πιο δύσκολο να μοντελοποιηθούν με ουσιαστικό τρόπο στην κατάσταση της διάλεξης.
Μια από τις πιο περίτεχνες και ισχυρές προσπάθειες θεωρητικής σύνθεσης αυτών των δυνάμεων βρίσκεται στο έργο του Bourdieu. Σε αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι θα προσπαθήσουμε να συνδέσουμε τη θεωρία του Bourdieu για τα όρια του αντικειμενισμού και του υποκειμενισμού με τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μάθησης, με στόχο να αναδείξουμε τη σημασία της δημιουργίας ασφαλών χώρων για την εκπαίδευση ενηλίκων και την κοινωνία.
Το επιτραπέζιο παιχνίδι SAFE δεν θα επιτρέψει μόνο την τοποθέτηση των ατομικών πρακτικών σε έναν ασφαλή χώρο κοινωνικής δομής, αλλά και τον κριτικό προβληματισμό σχετικά με τον αντίκτυπο και την κοινωνική επιρροή του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων στην κοινωνία.
Το επιτραπέζιο παιχνίδι αντλεί έμπνευση από υφιστάμενα παιχνίδια, τόσο από ευρέως γνωστούς τύπους μεθοδολογιών και παιχνιδιών ρόλων (π.χ. Dixit, Bingo, World Café, Dungeons and Dragons, Munchkin) όσο και από παρόμοιες δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν μέσα από άλλα ευρωπαϊκά έργα (π.χ. BRIDGES Course).
Το επιτραπέζιο παιχνίδι SAFE βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο και σύντομα θα ανακοινωθεί δημόσια μέσω του δικτυακού τόπου του έργου καθώς και στην ιστοσελίδα μας.