Home>Άρθρα>Συνδημιουργώντας το παιχνίδι SAFE
Συνδημιουργώντας το παιχνίδι SAFE

Αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης του επιτραπέζιου παιχνιδιού SAFE ήταν οι πιλοτικές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν κατά τη φάση ανάπτυξής του. Τα αποτελέσματα αυτών των πιλοτικών δοκιμών συγκεντρώθηκαν, αναλύθηκαν, ενσωματώθηκαν στο παιχνίδι και τα μοιραζόμαστε μαζί σας και μέσω της παρούσας έκθεσης.

Μια ποικιλόμορφη σύνθεση συμμετεχόντων

Στην αρχική φάση πιλοτικών δοκιμών, συγκεντρώθηκαν συνολικά 61 συμμετέχοντες από διαφορετικά υπόβαθρα και εμπειρίες. Οι συμμετέχοντες αυτοί περιλάμβαναν εκπαιδευόμενους με διαφορετικά επίπεδα δεξιοτήτων, που εκπροσωπούσαν διαφορετικά οικονομικά και επαγγελματικά υπόβαθρα. Αυτό που έκανε αυτό το μείγμα ακόμη πιο ενδιαφέρον ήταν η παρουσία εκπαιδευτικών και δασκάλων που εργάζονται με νέους και μαθητές που αντιμετωπίζουν ευάλωτες συνθήκες, όπως η έλλειψη στέγης.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: στην πρωτοβουλία συμμετείχε επίσης μια ομάδα που αποτελούνταν από φορείς χάραξης πολιτικής, παρόχους εκπαίδευσης ενηλίκων και ερευνητές με εκτεταμένη ευρωπαϊκή εμπειρία στη δημιουργία ασφαλών περιβαλλόντων μάθησης, την κοινωνική ένταξη και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων.

Για τις δια ζώσης συνεδρίες, οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν σε μια αίθουσα που πολλοί από αυτούς θεωρούσαν ασφαλή και άνετο χώρο για την εργασία τους. Η διάταξη των τραπεζιών σε κύκλο ενθάρρυνε τον ανοιχτό διάλογο και την ανταλλαγή ιδεών. Οι συζητήσεις δομήθηκαν γύρω από καθορισμένες δηλώσεις, και κάθε αλληλεπίδραση κατέληξε σε μια πολύτιμη εννοιολογική λίστα και επεξηγηματικές φράσεις.

Ο ενθουσιασμός και η δέσμευση ήταν εμφανείς, με τους συμμετέχοντες να μεταβαίνουν χωρίς προβλήματα μεταξύ των ρόλων των μαθητών και των δασκάλων ή των σχεδιαστών. Αυτό το δυναμικό περιβάλλον προώθησε ένα ευρύ φάσμα προοπτικών και ιδεών.

Η διαδικτυακή συνιστώσα ευδοκίμησε επίσης με ενέργεια και δημιουργικότητα. Μετά από μια εισαγωγική συνεδρία, οι συμμετέχοντες ενεπλάκησαν σε έναν τονωτικό καταιγισμό ιδεών, όπου διερεύνησαν την έννοια του ασφαλούς χώρου μάθησης. Στη συνέχεια, οι συντοίστριες παρουσίασαν τον ορισμό του έργου για έναν ασφαλή χώρο.

Σε μια άσκηση παιχνιδιού ρόλων, οι συμμετέχοντες έβαλαν τον εαυτό τους στη θέση των ανθρώπων με τους οποίους εργάζονται, εξετάζοντας κρίσιμα ερωτήματα όπως τι τους αποθαρρύνει από το να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία και τι κάνει έναν χώρο μάθησης ουσιαστικό. Η άσκηση αυτή προκάλεσε πλούσιες συζητήσεις και ιδέες.

Στο τέλος του πιλοτικού ταξιδιού, ένα σαφές σύνολο προτεραιοτήτων προέκυψε από τη συλλογική σοφία των συμμετεχόντων:

  • Οι Ασφαλείς Χώροι πρέπει να προσπαθούν να μην εισάγουν διακρίσεις.
  • Ο αμοιβαίος σεβασμός πρέπει να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των Ασφαλών Χώρων.
  • Οι ευκαιρίες μάθησης πρέπει να είναι διαφανείς και προσβάσιμες σε όλους.
  • Οι όροι συμμετοχής, ιδίως για τα άτομα με αναπηρία, θα πρέπει να κοινοποιούνται εκ των προτέρων για να διασφαλίζεται η συμμετοχικότητα.

Αλλά το ταξίδι δεν τελείωσε εκεί. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να προβληματιστούν σχετικά με τις πιο ενδιαφέρουσες ιδέες που αποκόμισαν από τις θέσεις των συναδέλφων τους. Αυτός ο διάλογος και η σύγκριση οδήγησαν στην ανακάλυψη κοινών ιδεών και αξιών, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τα θεμέλια του έργου.

Καθώς προχωράμε με το έργο SAFE, αυτές οι ιδέες της πιλοτικής εφαρμογής θα καθοδηγήσουν τις προσπάθειές μας για τη δημιουργία ασφαλών χώρων μάθησης που θα είναι χωρίς αποκλεισμούς, με σεβασμό και προσβάσιμοι σε όλους. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες ενημερώσεις καθώς συνεχίζουμε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι!

Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη έκθεση από τις πιλοτικές δοκιμές, στα αγγλικά, εδώ: https://www.safespacesale.eu/wp-content/uploads/2023/07/Summary-Reporting-Piloting_Phase-1.docx.pdf