Το έργο AKA (Ενημέρωση, Γνώση, Δράση για Ενεργούς Πολίτες) στοχεύει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επικεντρώνεται ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους που προέρχονται από κοινωνικές ομάδες που συχνά αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως οι κοινωνικός αποκλεισμός και η υποεκπροσώπηση στα συλλογικά όργανα λήψης αποφάσεων και στις κυρίαρχες πολιτικές συνθήκες των συμμετεχόντων χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Αυτή η προσπάθεια στοχεύει στην ενίσχυση της φωνής και της ενεργού συμμετοχής των συγκεκριμένων ομάδων στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή καθώς και δυνητικά στον μετασχηματισμό της εμπειρίας σε έμπρακτες ενέργειες αλλαγής της ισχύουσας κατάστασης.
Κατά τη διάρκεια του έργου, το ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ, στην βάση της εξωτερίκευσης των δράσεων και της σύνδεσης με την τοπική κοινωνία, πραγματοποίησε δράσεις ανοιχτού διαλόγου σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, φορείς Κοινωνίας των Πολιτών. Στόχος ήταν η προσέλκυση των νέων στο πλαίσιο ανταλλαγής απόψεων και προβληματισμών γύρω από τα ζητήματα που έθεσε το έργο ΑΚΑ. Πραγματοποιήθηκαν ανοιχτές συζητήσεις με άξονες την προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής αλλά και την δημιουργία προϋποθέσεων για διαγενεακή επικοινωνία, αλληλεγγύη και ανάληψη δράσης απέναντι σε κοινούς προβληματισμούς και προκλήσεις. Κεντρική θέση στις συζητήσεις κατείχε το ζήτημα της γεφύρωσης του χάσματος της επικοινωνίας των γενεών στην τοπική πραγματικότητα αλλά και οι ίδιες οι δυνατότητες πρόσβασης των νέων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Οι διάλογοι με τους νέους γύρω από την προώθηση ευρωπαϊκών δημοκρατιών που βασίζονται στην αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών οδήγησαν στην προσέγγιση της σχολικής κοινότητας. Στην προσπάθεια αναζήτησης του διαγενεακού χαρακτήρα, το ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ ήρθε σε επαφή με τα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια προσκαλώντας διευθυντές, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά εργαστήρια γύρω από τις έννοιες του Διαγενεακού Διαλόγου και Αλληλεγγύης, των κοινωνικών ανισοτήτων και της ενεργού πολιτικής συμμετοχής προς την κοινωνική αλλαγή. Μέσα από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε πως οι ίδιες οι τάξεις των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων αποτελούν κοιτίδες διαγενεακού διαλόγου, ενσαρκώνουν την διά βίου μάθηση και της προσδίδουν χαρακτήρα καθολικό και οριζόντιο ανεξαρτήτως κοινωνικού και εκπαιδευτικού υποβάθρου ή ηλικίας. Για τους εκπαιδευόμενους «η ζωή είναι ένα συνεχές σχολείο» επομένως, τα εργαστήρια προσέφεραν μια ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν εκτός σχολικού πλαισίου, να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες και να εξοικειωθούν με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να συζητήσουν ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή απόψεων.
Το πρόγραμμα AKA (Ενημέρωση, Γνώση, Δράση) Ενεργοί Πολίτες είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Citizens, Equality, Rights and Values (CERV), το οποίο υλοποιείται από μια κοινοπραξία που αποτελείται από 8 εταίρους (Βέλγιο, Κροατία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Κροατία) και συντονίζεται από το Ίδρυμα SOLIDAR.
Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο EACEA δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για τις εκφραζόμενες απόψεις. |