ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ

20

Διάρκεια (ώρες)

5 θεματικές ενότητες

Περιεχόμενο

Βιωματική μάθηση

Μεθοδολογία

δεν προβλέπεται

Αξιολόγηση

Θεματικός Κύκλος

Τέχνη και Πολιτισμός

Επίπεδο επιμορφωτικού προγράμματος βάσει EQF

Επίπεδο 3

Υλικό

Βιωματικές δραστηριότητες, οπτικοακουστικό υλικό

Περιγραφή

Το θέατρο αποτελεί ένα από τα πολυτιμότερα αδόμητα, δημοκρατικά μέσα εκπαίδευσης και μάθησης για όλες τις ηλικίες και τα εκπαιδευτικά πλαίσια. Σε αυτό το σύντομο μάθημα για εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές ενηλίκων, βελτιστοποιούμε την προσπάθειά τους να εμπλακούν σε δημιουργικές προσπάθειες, να εμπνευστούν από τους συνομηλίκους τους και να συνειδητοποιήσουν την κοινωνική και πολιτιστική δύναμη της άρθρωσης της ελευθερίας έκφρασης όλων των εμπλεκομένων.

Αυτό το σεμινάριο αποτελείται από πέντε (5) ενότητες, η καθεμία από τις οποίες ασχολείται με διαφορετική θεματική. Αυτές είναι:

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

2. ΕΝΝΟΙΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ

3. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

4. ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΣΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

5. ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Χαρακτηριστικά

Ενότητα 1 – Εισαγωγή

  • Να προσδιοριστούν οι παιδαγωγικοί στόχοι γενικά και να παρατηρηθούν οι προσδοκίες των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικοί και μαθητές)
  • Να διερευνήσει περαιτέρω την κατάσταση της τέχνης, κατονομάζοντας το υπόβαθρο και τα κίνητρα των εκπαιδευομένων όσον αφορά τη γνώση και την εμπειρία σε συλλογικό επίπεδο
  • Κοινή οικοδόμηση της απαραίτητης εργασιακής και μαθησιακής κουλτούρας, η οποία θα αντανακλά τις κοινά συμφωνημένες αξίες και αρχές, ώστε όλοι να αισθάνονται ισότιμη μεταχείριση και να εμπλέκονται πλήρως ( Συμβόλαιο Μάθησης)

Ενότητα 2 – Εννοιολογικό πλαίσιο και ορισμοί

  • Προσδιορισμός των σχετικών όρων και εννοιών γύρω από το θέατρο ως μέσο για εκπαιδευτικούς σκοπούς (μεθοδολογία/ εργαλείο/
    δραστηριότητα)
  • Το θέατρο ως αντικείμενο εκπαίδευσης (ιστορία του θεάτρου, στοιχεία ενός θεατρικού έργου, το θέατρο ως έκφραση τέχνης, κ.λπ.)

Ενότητα 3 – Θεωρητικές Βάσεις και Πρακτικές Εφαρμογές της Διδακτικής του Θεάτρου

  • Ολοκληρωμένη κατανόηση της θεωρητικής βάσης της θεατρικής διδασκαλίας και τους εξοπλίζει με πρακτικές στρατηγικές για την αποτελεσματική εφαρμογή της σε εκπαιδευτικά πλαίσια

Ενότητα 4 – Το θέατρο ως παιδαγωγικό μέσο και εργαλείο εκπαίδευσης

  • Κατανόηση της παιδαγωγικής αξίας του θεάτρου ως μέσο προώθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Ενότητα 5 – Το θέατρο στην κοινότητα / Αναστοχασμός στην μαθησιακή εμπειρία

  • Οι συμμετέχοντες αναμένεται να μάθουν από τους συναδέλφους τους (εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, κοινωνικούς λειτουργούς, λειτουργούς νεολαίας) με την επίσκεψη σε χώρους με νόημα (πολιτιστικά περιβάλλοντα) ή με την παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης κ.λπ. Ο γενικός στόχος είναι να επιτευχθεί η απαραίτητη έμπνευση για να συνεχίσουν να μαθαίνουν και να διδάσκουν από και για το θέατρο στην εκπαίδευση

Γνώση ελληνικής ή αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο Β1 (παραγωγή και κατανόηση προφορικού ή/και γραπτού λόγου)

 

αναμένεται να προστεθούν πληροφορίες
αναμένεται να προστεθούν πληροφορίες

Αποτελεί ανεξάρτητη δράση των μελών του ΔΑΦΝΗ ΚΕΚ που δεν εντάσσεται σε κάποιο από τα υπάρχοντα (ολοκληρωμένα ή ενεργά προγράμματα)

αναμένεται να προστεθούν πληροφορίες

Επικοινωνία – Υπεύθυνη/-ος Προγράμματος

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ