Σεμινάριο για φρονιστές τρίτης ηλικίας

50

Διάρκεια (ώρες)

Ενεργή γήρανση, Μεθοδολογίες εκπαίδευσης, Κοινωνικές δεξιότητες, Τεχνολογία, Κοινωνική επιχειρηματικότητα, Αντιμετώπιση κρίσεων

Περιεχόμενο

Υβριδική, Συνεργατική μάθηση, Καθοδήγηση από ομοτίμους

Μεθοδολογία

Διαμορφωτική, ομαδικές δραστηριότητες, κουιζ

Αξιολόγηση

Θεματικός Κύκλος

Συμβουλευτική για την (Ποιότητα) Ζωής & Εργασίας

Επίπεδο επιμορφωτικού προγράμματος βάσει EQF

Επίπεδο 4

Υλικό

Χρησιμοποιούνται μαθησιακά εργαλεία με σύντομα κείμενα, PowerPoint ή βίντεο, και σύνδεσμους (links) σε πρόσθετους πόρους, ώστε να είναι εύκολα μεταφράσιμα

Περιγραφή

Το πρόγραμμα CT4 Silver Caregivers δημιουργεί ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών για την αντιμετώπιση του κενού στη διαθεσιμότητα δομημένων μαθημάτων για τυπικούς και άτυπους φροντιστές ηλικιωμένων. Αναγνωρίζοντας την έλλειψη επαρκούς κατάρτισης στους άτυπους φροντιστές, το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων (γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων) για τη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας.
Το πρόγραμμα προωθεί την απασχολησιμότητα στον κλάδο της «Οικονομίας της Τρίτης Ηλικίας» (Silver Economy) και απευθύνεται ειδικά σε άτομα με λιγότερες ευκαιρίες, όπως νέοι, γυναίκες με λίγες δεξιότητες, και μετανάστες, ιδιαίτερα σε αγροτικές περιοχές.
Περιεχόμενο (Θεματικές Ενότητες)
Το πρόγραμμα σπουδών (Curriculum) περιλαμβάνει 8 ενότητες (modules):
1. Η Διαδικασία της Γήρανσης (The Ageing Process).
2. Εννοιολόγηση και Ίδρυση της Ενεργού και Υγιούς Γήρανσης (Active and Healthy Ageing).
3. Αναγνώριση Καλών Πρακτικών και Μεθοδολογιών Εκπαίδευσης.
4. Κοινωνικές Δεξιότητες και Δίκτυα Ηλικιωμένων.
5. Τεχνολογία για τους Ηλικιωμένους (Technology for the Elderly).
6. Προώθηση της Ενεργού Ζωής των Ηλικιωμένων: Κοινωνική Επιχειρηματικότητα.
7. Υγιή Περιβάλλοντα στο Πλαίσιο της Silver Economy.
8. Αντιμετώπιση Πλαισίου Κρίσης και Καταστροφών (όπως επιδημίες/πανδημίες).

Παρέχεται δωρεάν στα πλαίσια της πιλοτικής εφαρμογής του έργου Diverse Courses

Χαρακτηριστικά

Αρχική Σκιαγράφηση Προφίλ (Profiling): Χρησιμοποιείται το εργαλείο «Διερεύνηση των κινήτρων» (Investigation of motives) μέσω συνεντεύξεων. Αυτό γίνεται για να εντοπιστούν τα κίνητρα, οι επαγγελματικές προσδοκίες, η προσωπικότητα (π.χ., ανθρωπιστικές, ενσυναισθητικές) και τα μαθησιακά εμπόδια, όπως οι περιορισμένες δεξιότητες γραμματισμού (κατανόηση, γραφή και εξήγηση). Τα δεδομένα αυτά οδηγούν στην διαφοροποίηση/επικαιροποίηση του προγράμματος σπουδών.
Δημιουργία Ομάδων Υποστήριξης (Peer Mentoring): Εφαρμόζεται το σενάριο «Δημιουργία ομάδων καθοδήγησης από ομοτίμους» για τη δημιουργία μιας ομάδας αλληλοϋποστήριξης. Στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας, της ανταλλαγής γνώσεων και της διατήρησης των εκπαιδευομένων, ειδικά εκείνων που αντιμετωπίζουν κοινωνικοοικονομικά ζητήματα (π.χ., διακρίσεις λόγω φύλου, χαμηλό εισόδημα).
Συμπεριληπτική Διδασκαλία: Οι προσαρμογές περιλαμβάνουν τη χρήση του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (UDL), την ενσωμάτωση Στρατηγικών πολιτισμικής ανταπόκρισης και τη Μεθοδολογία Safe Spaces for Learning, για τη διασφάλιση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού μαθησιακού χώρου.

Το μάθημα απευθύνεται σε άτομα που δεν μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε σχετικό τομέα, εστιάζοντας σε άτομα με περιορισμένες ευκαιρίες.

Καλή γνώση ελληνικών ή αγγλικών (Β1+)

  • Προσαρμογή Υλικού: Οι δραστηριότητες και τα μέσα προσαρμόζονται, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και προσαρμόζοντας τον ρυθμό, για να αντιμετωπιστούν τα γλωσσικά εμπόδια και οι περιορισμοί γραμματισμού.
  • Υποστήριξη: Σε περίπτωση που υπάρχουν συμμετέχοντες χωρίς γνώση της γλώσσας, θα μπορούσε να παρασχεθεί διερμηνέας, ή γλωσσικά μαθήματα.
  • Διαχείριση Περιβάλλοντος: Δημιουργείται ένα «κοινωνικό συμβόλαιο» στην τάξη και οι εκπαιδευτές εκπαιδεύονται να χρησιμοποιούν γλώσσα και συμπεριφορά χωρίς αποκλεισμούς, διασφαλίζοντας ότι όλες οι φωνές ακούγονται.
  • Αξιολόγηση: Χρησιμοποιούνται διαμορφωτικές αξιολογήσεις (συνεχείς), καθώς και κουίζ αξιολόγησης και μικρά έργα μελέτης περίπτωσης (ομαδικά).
  • Πιστοποίηση: Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης για κάθε ενότητα, σύμφωνα με το αντίστοιχο EQF. Με την ολοκλήρωση όλων των ενοτήτων, ακολουθεί τελική αξιολόγηση για την έκδοση Πιστοποιητικό Ολοκλήρωσης. Το πιστοποιητικό δεν ειναι αναγνωρισμένο από τον ΕΟΠΠΕΠ. 

Αιτήσεις ανοικτές από 20/10/2024 μέχρι 1/11/2024

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν 10/11/2024

Η συμμετοχή ειναι δωρεάν!

Συνημμένα

Φόρμα εγγραφής – αιτήσεις μέχρι 1/11/2024: https://forms.gle/XXaE95krXXuPFVH28 

Προεπισκόπηση ερωτηματολογίου διάγνωσης αναγκών (σύνδεσμος)

Επικοινωνία – Υπεύθυνη/-ος Προγράμματος

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ